dan efter ..

Örk ...
Efter en lång dag med plugg (9-18) så traskade jag & Nisse mot Campushallen för ett gympass.

När det var över vandrade vi hemåt. Nisse som var sjukt hungrig - och blir som en överenergisk femåring då - hoppar runt och är allmänt irriterande. Så jag proppar i musiken i öronen och han gör detsamma .. OCH sjunger med, till 'Fattig Bonddräng'. God help me.

Vi kommer hem, duschar och traskar ned mot Ville Valla pub, för Nisse ska plugga hela helgen och ville ha sin öl-dag idag, så Mandy följer snällt med (tar bokstavligen en minut att gå dit) och förbereder sig för ett glas vin i alla fall.

Dock en timma in på kvällen efter vi ätit, träffar vi på en av Nisses klasskompisar och två tyskar ifrån hans korridor. Det blir två glas, tre glas .. fyra och engelskan går från sådär till bra (man behöver ju i alla fall en halvtimme på sig att komma in i den) till sluddrig och ord som försvinner. Tror att jag sa "strongness" nån gång .. ouch.

Fy Mandy ...

Nu är det i alla fall mysdag som gäller för mig. Nisse drog till skolan för att tentaplugga, ser knappt röken av honom då. Så jag ska ladda med te och böcker ett par timmar, sen ska jag störa grannarna genom att ställa mig i studion.

Snart kommer ett inlägg om hur en låt byggs upp när man jobbar med en co-writer man aldrig träffar.
Laterz

Kommentarer
Postat av: Fia

svar: japp jag gillar musik :) vad brukar du sjunga för något? genre?

2011-12-09 @ 13:12:12
URL: http://cellofia.blogg.se/

Lämna en tanke:

Vad heter du?:
Här ofta?

Din email (bara för mig):

Webadress så jag kan hälsa på:

Skriv något så blir Mandy glad !!:

Trackback
RSS 2.0