Golf & future

Idag ska jag ta mitt praktikprov i min golfkurs. Jag har skjutit fram det länge nog nu och känner väl att det är dags...
Ser inte mycket fram emot det. Har inte varit superduktig med tränandet - kommer bli bättre när jag flyttar hem ett par månader och kan åka ned med pappa. Men jag längtar mest till provet är över, så man kan börja gå med pappa och erik (bror) och försöka ta sig det där gröna kortet.
Flyttar alltså hem till föräldrarna ett par månader nästa vecka. Nisse som jag bott jag firar sex år ihop med och som jag ihop med i fyra ska nu satsa på sitt liv och ta tag i studierna, dock i en annan stad, Linköping.
Jag har en termin kvar i skolan innan jag åker till USA så kommer spendera min tid på Lidingö och eventuellt under C-uppsatsen åka ned och bo med Nisse lite mer då han kommit iordning.
Att bo hemma kommer betyda trängre, mindre ens egna villkor, mindre egen tid och mindre Nisse. Å andra sidan nyttigare mat, mer träning och bättre springspår. Ska nu ta tag i min träning äntligen. Det blir lättare om man har människor som tränar omkring sig :)
Önska mig lycka till idag !!

Today I'm gonna take my test at my golf course. I have postponed it long enough now and know that it is time ...
I don't look forward to it. Have not been very good with my training - have spent lots of time in the studio and kinda ignored everything else - will probably be better when I move home for a few months and can go with my dad. But I long for the test to be over, so I can start playing with my dad and Eric (brother) and try and get that 'green card'.

Moving home to my parents next week will be different... Nisse who I'm celebrating six years together with next month, I've been living with for the past three years. He will now move to study in another city

 

I have one semester left in college before I go to the United States. And I will spend that on Lidingö and probably the time when I write my C-exam with Nisse when he made himself at home in that other town.

Staying at home will mean less room, less one's own terms, less free time, less Nisse. On the other hand, healthier food, more exercise and better running tracks. Will now take hold of my training.. at last. It becomes easier if you have people that work out around you.

 


Anyways, wish me luck today!


Kommentarer
Postat av: janina

Fin blogg, när blev du intresserad av musik ? :)

2011-08-10 @ 13:38:29
URL: http://janiinagonzalez.blogg.se/
Postat av: janina

jaha, de lät väldigt intressant! :)

2011-08-10 @ 15:15:01
URL: http://janiinagonzalez.blogg.se/

Lämna en tanke:

Vad heter du?:
Här ofta?

Din email (bara för mig):

Webadress så jag kan hälsa på:

Skriv något så blir Mandy glad !!:

Trackback
RSS 2.0