Isn't it Ironic ...

Hela mitt liv har jag bott på Lidingö. I Sticklinge. Underbart område att växa upp på. Det går bussar lite då och då, bättre under rusningen, men slutar gå vid 2.oo på helger, vilket i tonåren sög rätt hårt.
Vid 20 års ålder flyttade jag til Saltsjöbanan. Går tre gånger i timmen och missar man den får man passa in en buss och byta i Nacka Forum eller vänta i 20 min. Turligt nog hade jag en syster som jobbade 24/7 på Konsum precis där i ihopsparandet till sin Indienresa så kunde tjöta med henne varje gång jag behövde tid att döda.
Så mina kommunikationer har inte direkt varit på topp ... Har länge velat flytta så jag bodde nära en tunnelbana. Den 25e Februari i år fick vi äntligen en lya via Nisses bror i Svedmyra, ca 12 min från stan på gröna linjen, Hagsätra för att vara exakt. PERFEKT. 30min till plugget, 12 min till stan. Och det tar inte ens lång tid att gå :D
Men självklart får man höra att den 21a Mars påbörjas det en fet jävla renovering på, såklart, Hagsätra-linjen ..
Isn't it just f*cking PERFECT !!!!!!!!
Så nu blir det bussar och vänta och svära ännu en gång ... Ännu en ljuspunkt i mitt så kallade liv.
Nu drar vi ned till Spisen och se ännu en enom förlust för HV71. Ska dra minst sju glas vin. Just watch me ...

Kommentarer

Lämna en tanke:

Vad heter du?:
Här ofta?

Din email (bara för mig):

Webadress så jag kan hälsa på:

Skriv något så blir Mandy glad !!:

Trackback
RSS 2.0