Sista Jobbdagen

Nu har jag avklarat mina jobbveckor hos Valora - det har varit urmysigt och jag trivdes kanon.
Imorgon ska jag sova LÄNGE och sen får jag ägna mig åt studion igen.
Har haft kontakt med S över MSN hela dagen i förrgår och igår och jobbat med en ny låt - en svensk faktiskt (!!)
Det enda jobbiga är att det går för långsamt. En sample, maila, han får höra, ändra detta, mandy ändrar, skickar tillbaka, nej där var det fel, älskade en annan del, behåll den fast i nästa takt osv osv.
Förstår att det är lättare att jobba så här. De har sagt att de inte kan ta över mig till USA förrän vi har fulländat material, så vi kan starta med en gång. Folk kommer veta om när jag kommer och det kommer att bli en buzz om det - dock om vi gömmer oss i studion i flera veckor så hinner detta dö. Det gäller att börja med en gång så fort jag kommer dig. Därav spelar jag in här - och timingen kunde inte vara bättre. Ledig nu nästan hela Augusti så kommer att jobba min rumpa av mig. Så förhoppningsvis går det fortare nu. De vill ha mycket av mig i låtarna, det är jag som skriver, det är jag som skapar, det är jag som sjunger. De ger mig feed back. Mycket är på mina villkor.
Det känns lite för bra för att få vara sant, så tar det med en näve salt. Men innerst inne så hoppas jag fortfarande, en liten gnista. Som en låtrad jag skrev för längesen "there's no fire left, only the base ember" - nu är det inte riktigt så =) Jag jobbar hårt för detta och blir det av hamnar jag i sjunde himlen.

Kommentarer
Postat av: Ebba

Det var riktigt mysigt vill jag lova =)

Hur hittade du min sida? Trevligt att du tittade förbi!



Ha de gott!



Ebba

2011-07-18 @ 23:33:36
URL: http://livetarensaga.blogg.se/
Postat av: chanette

SV: wow vilken komplimang du gav mig..

det var banne mig det finaste någon sagt om min blogg.

sen var det klockrent roligt dessutom

tack från djupet av mitt hjärta

2011-07-18 @ 23:53:30
URL: http://tartpalatset.blogg.se/
Postat av: Emelie - PT och kostrådgivare

Håller tummarna!

2011-07-19 @ 08:37:42
URL: http://bodybybeijer.blogg.se/
Postat av: Mamma till William och bebis i magen

Skoj att du gillar min blogg.Ha en skön sommar dag.kram

2011-07-19 @ 08:41:59
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Amanda

kolla in min bloppis, fina saker till pang-priser! kram

2011-07-19 @ 14:36:43
URL: http://primms.blogg.se/

Lämna en tanke:

Vad heter du?:
Här ofta?

Din email (bara för mig):

Webadress så jag kan hälsa på:

Skriv något så blir Mandy glad !!:

Trackback
RSS 2.0