We Will Rock You

Sådära, nu har vi sett musikalen We Will Rock You på Cirkus. Drog på mig pumpsen, skinnjacka och tuperat hår samt massa kajal. Hade jag haft en kamera hade jag visat.. Jävligt bra platser. Jävligt bra låtar. Jävligt bra sångare. Värdelös plot. Själva tanken är okej; att GaGa-tiden är över oss och allt laddas ned och den riktiga Rock'n Roll'en försvunnit och nu ska det ges sig ut på jakt efter de heliga skrifterna (rocksångtexter) och fightas med Killer Queen..
.....................
Jo. Det var grymt bra. Men lite "kom igen allihop. nu.. nu KÖR vi, hurra" - för min smak. Men som sagt, låtarna och sångrösterna fick mig ändå att smälta. Speciellt huvudrollen Bruno Mitsogiannis hade en grym röst som fick en att rysa rätt igenom. Visst hade alla andra kanon-röster, men ingen som grabbade tag i en.
Musikalen får en tvåa av mig, av fem möjliga.

Kommentarer

Lämna en tanke:

Vad heter du?:
Här ofta?

Din email (bara för mig):

Webadress så jag kan hälsa på:

Skriv något så blir Mandy glad !!:

Trackback
RSS 2.0