Verkligen inte Nisses dag ...

Det brukar vara jag som skäller på vardagens ironi med att SL hatar mig, att nån kliver på min splitter nya sko, att JUST den här dagen ska det regna. Osv. Men nu måste jag fan erkänna att denna dag är Nisses skitdag.
Börjar med att han vaknar och märker att han har punka på cykeln, klätt på sig och packat och allting. Nä så han får åka kommunalt, med en extrabuss (eftersom Hagsätralinjen så jävla passande lagts ned) till Gullmars och sen byta till tunnelbana igen. När han kommer till jobbet fortfarande rätt irriterad efter morgonrushen, kommer han på att just idag är det förbjudet att stå där han står med bilen hemma så  han ringer hem till mig (runt 8) och ber mig skriva en lapp ...
"Går inte att flytta bilen, flyttar den så snart vi kan =)"
Men likt förbannat när han kommer hem efter ännu en underbar resa med buss har han fått bot på 550spänn. Femton sekunder efter han kommit innanför dörren, kommer hans PMS-flickvän hem och muttrar över några fjortisar på tuben och gnäller om att hon vill ha popcorn. Nisse, snäll som han är (slapp iof diska) går till närlivs för att köpa. Där fanns det inga. Han går 500 meter till ICA Bea för att se att det finns 100 sorters micro pop, men inte kastrull pop, så han får gå till Coop som ligger 1km bortåt.
Stackars Nils =(

Kommentarer

Lämna en tanke:

Vad heter du?:
Här ofta?

Din email (bara för mig):

Webadress så jag kan hälsa på:

Skriv något så blir Mandy glad !!:

Trackback
RSS 2.0